Corona Update
COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

21-5-2020

Nieuwe test toont dat de Ford Mustang Mach-E tot 30% sneller kan laden dan verwacht

Ford breidt aanbod thuis- en publieke laadmogelijkheden uit, zodat Mustang Mach-E overal eenvoudig is op te laden. Ook is het nu mogelijk om in slechts tien minuten laden bij een IONITY-snellader gemiddeld 119 km actieradius voor Mustang Mach-E toe te voegen. Gemeten bij de Ford Mustang Mach-E RWD met de grootste batterijpakket (98,8 kWh).



Mustang-klanten houden van rijden. Minder oplaadtijd betekent meer tijd om van de rit te genieten”, zegt Mark Kaufman, Global Director, Electric Vehicles. “Het was voor ons prioriteit dat de Mustang Mach-E snel kan worden opgeladen. Om het laden nog gemakkelijker te maken, blijven we samenwerken met providers om nog meer oplaadpunten te realiseren die via FordPass toegankelijk zijn.


Nieuwe praktijk testresultaten van Ford tonen aan dat de nieuwe, volledig elektrische Ford Mustang Mach-E, gemiddeld 119 kilometer kan rijden na slechts tien minuten laden bij een snellader van IONITY. Daarmee kan de Mustang Mach-E tot wel 30% sneller laden – gemiddeld 26 kilometer extra – dan werd verwacht in conservatieve computersimulaties. De metingen zijn verricht met een Mustang Mach-E met extra bereik, en dus de grootste batterij, (98,8 kW) en achterwielaandrijving (RWD).

Testresultaten

De Ford Mustang Mach-E met vierwielaandrijving (AWD) kan naar verwachting na tien minuten laden1 gemiddeld 107 kilometer rijden. Het batterijpakket van zowel de AWD- als RWD-versie moet in 45 minuten2 van tien tot tachtig procent kunnen worden opgeladen.

Voor de Ford Mustang Mach-E met standaard batterij (75,7 kWh) en achterwielaandrijving (RWD) is tien minuten laden goed voor gemiddeld 91 kilometer actieradius. Voor de AWD-versie1 is dat 85 kilometer. De laadtijd van tien tot tachtig procent bedraagt 38 minuten2.

De Mustang Mach-E heeft een beoogd elektrisch rijbereik tot 600 kilometer volgens de World Harmonised Light Vehicle Procedure (WLTP). Dankzij deze indrukwekkende range kunnen klanten langere afstanden probleemloos afleggen.

Ford Charging Solutions-ecosysteem

Europese klanten krijgen ondersteuning van het toonaangevende Ford Charging Solutions-ecosysteem dat naadloze, geïntegreerde toegang biedt tot opladen thuis en in heel Europa.

Begin 2020 riep Stuart Rowley, President van Ford Europa, regeringen, industrieën en instellingen op elektrificatie te ondersteunen met snellere uitbreiding van openbare laadinfrastructuren. Ford stelt zich ook ten doel om de komende drie jaar maar liefst duizend laadstations te introduceren bij Ford-fabrieken in Europa om het opladen voor werknemers eenvoudig en gemakkelijk te maken.

De volledig elektrische Mustang Mach-E maakt deel uit van een uitgebreid EV-modellenoffensief van Ford. Het model is een van de achttien geëlektrificeerde modellen die Ford voor het einde van 2021 in Europa introduceert.



IONITY

Ford Motor Company heeft in samenwerking met BMW Group, Daimler AG en de Volkswagen Group met Audi en Porsche de joint venture IONITY opgericht voor de ontwikkeling en implementatie van een HPC-netwerk (High-Power Charging) voor het opladen van elektrische auto’s in heel Europa. De bouw van zo’n 400 HPC-stations voor 2020 maakt het afleggen van grote afstanden mogelijk en zal daardoor bijdragen aan het commerciële succes van elektrische auto’s. Het nieuwe bedrijf IONITY is gevestigd in München en wordt geleid door Michael Hajesch (CEO) en Marcus Groll (COO).


 Deel dit bericht


Gerelateerde nieuwsberichten

Volledig elektrische Ford Mustang Mach-E: Reserveer nu!Ford Charging Solutions ontzorgt rijders van elektrische Fords





1 De beoogde actieradius en laadtijd is gebaseerd op door de fabrikant geteste waarden en berekening volgens de WLTP-meetcyclus. De geschatte cijfers zijn gebaseerd op de eerste tien minuten van het opladen, te beginnen met wanneer het voertuig voor het eerst stroom krijgt. Ford publiceert officiële gehomologeerde cijfers in aanloop naar de marktintroductie. De laadsnelheid neemt af naarmate de batterij de volledige capaciteit bereikt. Resultaten van klanten kunnen variëren op basis van pieklaadtijden en batterijstatus. De werkelijke actieradius van het voertuig hangt sterk af van de omstandigheden, zoals externe elementen, rijgedrag, voertuigonderhoud en de leeftijd en de gezondheidstoestand van de lithium-ion batterij.

2 De laadtijd is gebaseerd op tests van de fabrikant. De laadsnelheid neemt af naarmate de batterij de volledige capaciteit bereikt. Resultaten van klanten kunnen variëren op basis van pieklaadtijden en batterijstatus.



Nieuws